12 החופים הטובים ביותר בקופנגן

ברוכים הבאים לגן עדן. אם היה שלט בכניסה למזח בטונגסלה, שער הכניסה לקופנגן, זה מה שהייתי כותב עליו. עשרות החופים של האי (אומרים שיש 30), הם בעיניי מהטובים בתאילנד, אולי בעולם, ומאפשרים לכל אחד למצוא את גן העדן הפרטי שלו. אני ומשפחתי טיילנו שנה בתאילנד ובמדינות השכנות ולקופנגן חזרנו מספר פעמים כדי לנפוש מהחופשה.

מבחינה גיאוגרפית אפשר לחלק את חופי קופנגן לארבע קבוצות עיקריות:

  • החופים הצפון-מזרחיים – החופים היפים ביותר, מים זכים, מבודדים יחסית עם ריזורטים איכותיים ואוירת ג'ונגל מסביב. כוללים את טונג נאי פאן, טאן סאדט ובוטל ביץ' (האד קואט).
  • החופים הצפון-מערביים – חופים נהדרים לשנירקול ולרחצה. ברצועה המערבית שקיעות מדהימות. ככל שמדרימים לכיוון טונגסלה החופים נעשים פחות טובים לרחצה. כוללים את חופי צ'אלוקלאם, מיי האד, סאלאד ביץ', האד יאו והאד סון.
  • אזור האדרין (דרום-מזרח האי)  –  כאן מתקיימים חיי לילה שוקקים וזהו גם ביתם של מסיבות הפולמון המפורסמות. כולל את חוף האדרין (עליו מתקיימת מסיבת הפולמון), לילה ביץ', והאד יואן שכולם נהדרים גם לרחצה.
  • החופים הדרומיים – טובים בעיקר למסיבות ופחות לרחצה. כוללים את חופי טונגסלה, באן טאי ובאן קאי.

map

החופים שונים מאוד באופיים זה מזה, מה שמאפשר פניה לקהלי יעד מגוונים. לדוגמא, אנשי המסיבות יעדיפו את אזור האדרין ובאן קאי, מחפשי הפינוקים את טונג נאי פאן, המשפחות את האד סאלאד וחובבי יוגה את חופי סריטנו.

הדרך המועדפת להגיע לרוב החופים היא על טוסטוס, שמאפשר ירידה עד לחוף עצמו. גם רכב 4X4 טוב ברוב המקרים. כשאי אפשר ברכב, ניתן לקחת מונית (סונגטאו) או סירת-מונית אבל העלויות גבוהות יחסית.

Haad Khom2

שהיתי בקופנגן תקופות ארוכות בעבר ולאחרונה, והתאהבתי באי המושלם הזה. ברשימה להלן, דירגתי את 12 החופים הטובים ביותר לדעתי. כמובן שמדובר בטעם אישי לגמרי כך שכל אחד מוזמן לחוות את דעתו. בואו נתחיל:

1. טונג נאי פאן

יהלום הכתר של החופים הצפון-מזרחיים. למעשה מדובר במפרץ גדול בו שני חופים נפרדים, יאי (הגדול) ונוי (הקטן), שניהם מושלמים, אם כי אנחנו העדפנו את השריצה על הגדול. החסרון היחיד של המפרץ הוא דרך ההגעה הארוכה יחסית משאר חלקי האי, כחצי שעה מהאדרין ומטונגסלה. בחוף הקטן תמצאו את מלונות היוקרה של קופנגן כגון סנתייה, בורי-ראסה ואננטרה. לא פלא שהם בחרו את המיקום הטוב ביותר באי. בעיקר באים לשם לשקט ושלווה. מחוץ לחוף יש כפר יפה עם רחוב ראשי וכמה מסעדות. למרות כמות הריזורטים, יש יחסית מעט אנשים על החוף מה שמוסיף לשלווה. המים צלולים ורדודים וצריכים להכנס קצת פנימה כדי לעמוד. החול לבן ונקי מאוד, ויש הרבה צל עצים להימלט מהשמש הקופחת. המסעדות על החוף טובות מאוד, למשל זו של ריזורט פינגצ'אן. זה ללא ספק ה-חוף שלנו בתאילנד כולה, לא רק בקופנגן.

tong nai pan2tong nai pan3.jpg

2. טאן סאדט

גם הוא חלק מהרצועה המזרחית, כ-30 דקות נסיעה מהאדרין, על כביש שמתפתל מעלה-מטה בהרים, אבל איכותו מצויינת. רק סעו לאט. כינינו אותו "חוף המלך" כיוון שכבר לפני יותר מ-100 שנה ביקר בו מלך תאילנד ויש אפילו חותמת מלכותית על הסלע בכניסה לחוף (חפשו אותה מצד ימין בחיבור בין הכביש הסלול לדרך העפר). קצת במעלה הנחל אפשר למצוא מפלים יפים. מדובר בחוף קטן יחסית, עם מים נפלאים שנעשים עמוקים מיד בכניסה. החול זיפזיף לוהט ויש מסעדה נחמדה במרכז החוף. שימו לב שאין קליטה לטלפונים שם. יש בונגלוז בסיסיים מעל לחוף, למי שמחפש שלווה, אבל גם הגעה ליום שכשוך כדאית ביותר.

than sadet 2

טיפ למתקדמים – אם חוצים את גשר העץ הרעוע בדרום החוף, עולים קצת ואז יורדים לחוף הסמוך, מגיעים לחוף נטוש קסום. אפשר להשתכשך שם במים ולהרגיש כמו רובינזון קרוזו על אי בודד לכמה רגעים.

secret beach near tan sadet.JPG

3. בוטל ביץ' (האד קואט)

בצפון האי ממוקם אחד החופים היפים בעולם (לא רק אני אמרתי). רצועה צרה של חול רך ולבן, מים זכים, וכמה ריזורטים בסיסיים עם מסעדות סבירות. החסרון הוא הבידוד המוחלט של החוף, אחרת הוא היה הפייבוריט שלי ברשימה. למעשה לא ניתן להגיע אליו אלא בסירה מה שהופך את החוויה שם למבודדת למדי. יש דרך עפר נוראית שמובילה אליו אבל אל תנסו אותה עם טוסטוס. אני חוזר – אל תנסו! זה סוג של דרדרת בירידה תלולה שתגרום לכם להחליק. אני ניסיתי אותה ושרטתי את הטוסטוס בהחלקה קטנה שגרמה לקנס לא מבוטל. היה יכול להגמר יותר רע. קיצר, להגיע עם סירה מצ'לוקלאם או טונג נאי פאן (כ-300 באט לנוסע לכיוון).

bottle beach

4. סיקרט ביץ' (האד סון)

חוף קטנטן ומשגע דרומית להאד יאו, עליו ריזורט בשם זהה. הירידה לחוף חדה וצריך להחנות את הטוסטוס למעלה ולרדת כ 100 מדרגות, אבל החוף למטה מצדיק את המאמץ. חול נקי, מים זכים ונעימים לרחצה ושקיעות נהדרות. המקום פופולרי בקרב צעירים יפים/יפות ויש גם בר חוף קטן ומסעדה של הריזורט שצופה על הנוף מלמעלה.

secret.jpg

5. לילה ביץ'

בצד השני של האדרין, מעבר לגבעה, הרחק מחוף מסיבות הפולמון, נמצא החוף שמאכלס בין היתר את מלון הקוקוהאט הידוע. זהו מעוז ישראלי ותיק עם בריכה גדולה ומסעדה שמוכרת אוכל ישראלי טעים למדי (נסו את הפלאפל והבורקס). אפשר לשבת בה לתצפת על החוף. החוף עצמו יפה מאוד, המים טובים לרחצה, והיתרון הגדול הוא הקירבה לאזור השמח של האדרין, אבל בלי לגור בלב הקרחנה. בעבר לנתי במלון מספר שבועות אבל היום, עם משפחה, אני מעדיף רק לבוא לבקר שם מדי פעם. עדיין חוף מקסים והמצוף שנכנס פנימה למים הוא אטרקציה כיפית לילדים ולזוגות.

cocohut.jpg

6. האד סאלאד

חוף מושלם למשפחות וזוגות, פחות מעניין לתרמילאים חובבי מסיבות. נמצא בחלק הצפון-מערבי של האי. החוף בינוני בגודלו, עם כמה ריזורטים מצויינים ומסעדות טובות (נסו את הסאלאד האט) שפותחות ברביקיו כל ערב על החוף, עם דגים טריים על הגריל. שלמות. המים נהדרים, החול נקי והשקיעות נהדרות. בהחלט ה-חוף לשהיה משפחתית קצרה. החסרון הוא המרחק היחסי מטונגסלה והאדרין, מרכזי העניינים של האי. אפשר להגיע לשם במונית לא זולה או על טוסטוס. ביום כדאי לעלות בדרך החוף ולהשקיף על המפרץ של האד יאו מלמעלה אבל בלילה נסו להמנע מלרכוב שם – הכביש חשוך והעליות והירידות בו תלולות – וקחו את הכביש הפנימי לכיוון טונגסלה (Middle Road).

haad salad

7. וואי נאם

החוף הקטן ביותר ברשימה, והפחות מוכר בה, אך זו פנינה אמיתית! כדי להגיע אליו יש לקחת סירה מחוף האדרין (200 באט כיוון אחד) לשייט של 10 דקות צפונה. כדאי להגיע לשם בשבתות אחה"צ כשבמקום מתחילה מסיבה שנמשכת לתוך היום הבא, אבל גם בלי קשר למסיבה, מדובר בחוף מבודד ויפה למדי עם מים נפלאים לרחצה.

wai nam.jpg

8. האד יאו

דרומית להאד סאלאד, ברצועה המערבית, ממוקם החוף הארוך (יאו בתאילנדית), רצועת חוף יפה ונקיה עם שפע מסעדות חוף זולות. לכאן דווקא כן מגיעים תרמילאים למרות המרחק מהאדרין ויש בו אנרגיות צעירות טובות. אפשר גם לרוץ לאורכו בבוקר או אחה"צ כשפחות חם והוא לא נגמר תוך 2 דקות. המים עצמם טובים לרחצה, והחול נקי ונעים. יש פה עניין של גאות ושפל די רציניים בעונות שונות ובמהלך היום עצמו, כך שלעיתים צריך להכנס הרבה פנימה כדי לטבול. אה כן, והשקיעות…

haad yao2

9. האד מיי האד

מצפון להאד סאלאד שוכן החוף היפה הזה שמארח הרבה משפחות נופשות. החוף יפה, המים נעימים לשחיה ויש אחלה שנורקלינג. אבל הייחוד של החוף הוא רצועת החול הלבנה שמחברת אותו עם האי הקטן קו מה שאפשר ללכת לאורכה. באי עצמו אין ממש מה לעשות אבל המראה שלו מהחוף נהדר. שווה ביקור.

mae haad

10. האד קום

מזרחית למפרץ הגדול של צ'אלוקלאם, שגם הוא חוף יפה לכשעצמו, במרחק של 5 דקות נסיעה פתלתלה, יש חוף קטן ויפה שמעטים מכירים. יש הרבה צל ואפשר להרגיש שם די לבד למרות שיש כמה מסעדות על החוף. החסרון היחיד הוא כמות האבנים והצדפים המשוננים בקו הכניסה למים שמצריכים זהירות כדי לא להפצע. פרט לכך זו פיסת גן עדן מקסימה לשהיה של חצי יום. אגב, מכאן מומלץ לקחת את הסירה לבוטל ביץ' מבחינת מחיר.

Haad Khom

11. האד יואן

חוף שלו יחסית, מרחק סירה של 5 דקות מהאדרין (200 באט כיוון). למי שמחפש להיות קרוב למסיבות אבל לא בלב המאפליה. מסעדת הבמבו-האט בצפון החוף מצויינת עם נוף מרשים על המפרץ.

yuan.JPG

12. זן ביץ'

בחירה אישית לגמרי שלי. לא מדובר בחוף רחצה טוב ובמשך שעות היום אין מה לחפש שם. זה אחד מחופי סריטנו המערביים שאינם מצטיינים יתרה באיכות המים שלהם. הוא נכנס אצלי לרשימה בגלל האוירה ששורה בו בשעות בין הערביים. מעבר לעובדה שזה אחד הלוקיישנים הכי טובים לתפוס בו את השקיעה המטורפת של קופנגן, יש בו אוכלוסייה יפה של יוגיסטים מסריטנו, משפחות עם ילדים ולרוב גם כמה נגנים שיוצרים אוירה קסומה בניחוח הודו. חזרנו לשם פעמים רבות ותמיד נהנינו.

zen beach2

14 תגובות הוסף תגובה

  1. ברוך הגיב:

    תודה על הפירוט.
    האם חודש נובמבר מתאים או גשום מידי?

    אהבתי

    1. ohados הגיב:

      לרוב נוב-דצמ גשומים מאוד ופחות כדאי להגיע לכאן. שנה שעברה נוב היה יבש והעונה הרטובה החלה מאוחר יותר כך שאין חוקיות מושלמת.

      אהבתי

  2. עמית הגיב:

    מהמם. סקירה מושלמת. תודה

    אהבתי

    1. ohados הגיב:

      תודה רבה 😀

      אהבתי

  3. ziv הגיב:

    חסר לטעמי בסקירהעניין העוניתיות , למשל טונג נאי פה מקסים בספטמבר אוקטובר עם מים פלטה כמו בריכה אבל דצמבר ינואר המים גועשים…יש עונות טובות לכל צד וצד, אפשר להוסיף זאת לסקירה (המצויינת) הזו

    אהבתי

    1. ohados הגיב:

      מקבל. אנסה להתייחס לזה. ותודה 🙂

      אהבתי

  4. מור הגיב:

    מעניין ושימושי מאוד!
    מגיעים לחודש לקופנגן זוג פלוס 3,אמצע אוגוסט עד ספטמבר. ים בטן גב להעביר את החופש. תקציב 1000 דולר ראלי? באיזה מקומות לנתם?

    אהבתי

    1. ohados הגיב:

      1000 דולר לחודש למשפחה אינו תקציב ריאלי שם.

      אהבתי

  5. מור הגיב:

    פוסט מעולה ומדויק! תודה על הפירוט!

    Liked by 1 person

  6. נעה הגיב:

    תודה רבה! סקירה נהדרת! סייעה לנו מאוד ברגע של יאוש:) תמשיכו להנות, לטייל ולטעום…

    Liked by 1 person

  7. מירב הגיב:

    א. שכחתם לציין שחוף טון נאפו אמנם יפה …. אך אי אפשר להנות משקיעות מהממות . ורוב המסעדות יקרות בטירוף . לעומת חוף צ׳ולוקלאם שנקרא חוף הדייגים , שלא הוזכר בכלל מהמם ביופיו. במיוחד באוגוסט ספטמבר … עם מסעדות טובות במיוחד תאילנדיות ואיטלקיות. ובסופו של דבר החוף הכי גדול ויפה הוא חוף הדרין .

    Liked by 1 person

  8. דרור הגיב:

    סקירה יפה, המפה עוזרת המון להתמצאות.
    יופי של בלוג.

    אהבתי

כתיבת תגובה